کتونی آدیداس و مدل کتونی زد ایکس یکی از برندهای آلمانی بسیار معروف و محبوب در حوزه تولید کفش و لباس ورزشی است. شاهد هستیم که در سال‌های اخیر تقاضا برای استفاده از محصولات این برند و  کتونی آدیداس افزایش یافته است.

با اطمینان می‌توان گفت که کیفیت و استفاده از مواد اولیه مرغوب عمده‌ترین دلایل افزایش شهرت و محبوبیت برند آدیداس بین ورزشکاران شده است. اگر شما نیز به این برند علاقه‌مند هستید و تمایل دارید آشنایی کافی با تاریخچه تولید برند آدیداس داشته باشید با ما همراه شوید؛ زیرا سعی داریم در این مقاله به بررسی تاریخچه کتونی ادیداس zx بپردازیم.

آشنایی با تاریخچه کتونی زد ایکس

معرفی کتونی زد ایکس 

همان‌طور که گفتیم به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی منحصربه‌فرد و استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت  ، محصولات کمپانی آدیداس برای فعالیت‌های ورزشی مختلف مانند پیاده‌روی، دو و انواع ورزش‌های حرفه‌ای به گزینه‌ای ایده آل تبدیل کرده است. این کمپانی مجموعه‌های مختلفی از کتونی زد ایکس را تولید و عرضه کرده است. با اطمینان می‌توان گفت کفش‌های کتونی سری زد ایکس یکی از معروف‌ترین کفش‌های آدیداس به ‌حساب می‌آیند.

کفش‌ آدیداس سری زد ایکس بیش از 38 سال است که وارد عرصه مد و ورزش شده است. کمپانی آدیداس از زمان عرضه اولین نمونه از کفش‌های زد ایکس تلاش خود برای به‌روزرسانی فناوری تولید این محصول به کار گرفته است.

به همین دلیل، شاهد هستیم که کیفیت این محصول در هر سری افزایش می‌یابد. در بیان تاریخچه کتونی زد ایکس ممکن است با فراز و نشیب‌های در مسیر تولید مواجه شوید؛ اما هرگز شاهد افت کیفیت محصول اصلی و کاهش تقاضا برای خرید این برند محبوب نبوده‌ایم.

“همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله مقایسه بهترین برندهای کتانی در سال 2023 را مطالعه کنید”

تاریخچه کتونی زد ایکس 

برای اولین بار در سال 1984 کمپانی آدیداس اولین نمونه از محصولات سری زد ایکس را به بازار عرضه کرد. طراحی این محصول به‌اندازه‌ای حرفه‌ای بود که می‌توانستید از این  برای انجام هر نوع فعالیت ورزشی سبک یا سنگین استفاده کنید. در آغاز مسیر تولید این محصول امتیاز تولید انحصاری کتانی های آدیداس زد ایکس به ژاک شاسینگ و مارکوس تالر داده شد. این دو نفر نیز کفش‌های زد ایکس را به دو دسته کلی اسپرت ورزشی و مسابقه‌ای تقسیم کردند. آنها برای معرفی محصولات خود سعی کردند عبارت عددی به انتهای ZX اضافه کنند؛ که این دسته‌بندی عددی تا پایان دهه هشتاد میلادی به ZX4000 و zx 5000 رسید.

افزایش محبوبیت کتونی زد ایکس موجب شد تا بسیاری از خرده‌فروشان در شهر منچستر انگلیس و برلین آلمان اقدام به فرو این نمونه محصولات کنند. باید به این نکته اشاره کنیم که پس از ساخت کتونی ZX 9000 این کمپانی تصمیم گرفت که محصول جدید خود را با نام ZX 10000 C به بازار عرضه کند. در ادامه معرفی تاریخچه کتونی زد ایکس باید بگوییم که یکی از طراحان حرفه‌ای کمپانی آدیداس با نام گری آسپدن در مورد طراحی کتونی‌های سری زد ایکس گفته است: محبوبیت بالای کتونی‌های زد ایکس در بین طرفداران، ورزشکاران و ورزش دوستان موجب شده تولید این سری کتونی‌های از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

در سال 2008 کمپانی آدیداس برنامه تولید کتونی‌های سری aZX را راه‌اندازی کرد. این کفش‌های باکیفیت توانستند فروش بالایی در بهترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های جهان را به خود اختصاص دهند. در آن دوران هر فروشگاهی که می‌توانست طیف رنگ‌بندی بهتری برای مخاطب ارائه دهد از شانس بیشتری برای فروش محصولات خود برخوردار بود. پس از مدتی در ساخت انواع کتونی zx آدیداس سیستم لایه گذاری کوشن با فناوری اختصاصی برند آدیداس در تولید کفش به نام تورشن ترکیب شد. همین امر موجب شده که در سال 2014 کمپانی آدیداس محصول جدید از سری کتونی‌های زد ایکس را به نام ZX Flux عرضه کند. این کتونی بسیار ظریف و باکیفیت بود و در دسته کتونی‌های سبک قرار داشت.

بنر فروشگاه

همکاری آدیداس در تولید محصولات سری کتونی زد ایکس با برندهای معتبر

تاریخچه کتونی زد ایکس؛ همکاری برند آدیداس با کمپانی معروف ریبوک

کمپانی آدیداس در ساخت یکی دیگر از محصولات سری زد ایکس خود تصمیم به همکاری با کمپانی ریبوک گرفت که محصول این همکاری ZX Fury نام داشت. طراحی منحصر به این کتانی آدیداس موجب افزایش فروش جهانی این محصول شد. در تولید کتونی زد ایکس فیوری سعی شده بود که بارزترین ویژگی انواع کتونی زد ایکس سری زد ایکس آدیداس با ویژگی‌های منحصربه‌فرد کفش‌های Instapump Fury کمپانی ریبوک ترکیب شود. با اطمینان می‌توان گفت ادغام این ویژگی‌های مطلوب سبب افزایش کیفیت کتونی ZX Fury شده بود.

کتان استفاده‌ شده برای ساخت قسمت رویه این مدل کفش بسیار عالی و مرغوب بود. از نظر شکل ظاهری نیز ترکیب ماهرانه‌ای از محصولات زد ایکس و ریبوک در این مدل مشاهده می‌شد. اگر به تاریخچه کتونی زد ایکس علاقه‌مند هستید به‌خوبی می‌دانید که در قسمت رویه کتونی‌های سری ZX آکوا از مش استفاده‌ شده بود؛ اما کمپانی آدیداس سعی کرد در ساخت کتونی زد ایکس فیوری عملکرد متفاوتی داشته باشد.

همین امر موجب استفاده از رویه زرد مشبک همراه با مش در ساخت این محصول بود. این ایده خلاقانه علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری، میزان فروش این محصول را به میزان قابل‌توجهی ارتقا داد.

 

همکاری کمپانی آدیداس و کتونی زد ایکس، Bape و Undefeated

همکاری طولانی‌مدت این سه کمپانی در تولید کتونی در نهایت منجر به تلاش آدیداس برای طراحی و عرضه محصولات A-ZX شد. کفش زد ایکس 8000 نیز یکی از محصولات بسیار باکیفیت حاصل همکاری موفق این سه برند بود. باید به این مورد اشاره کنیم که جنس رویه کتونی زد ایکس zx 8000 BAPE x UNDFTD از نایلون، روکش کامو و جیر کلاسیک بود.

به‌خوبی می‌دانید که روکش کامو نوعی کرک است که در تولید کفش‌های ورزشی به کار می‌رود. این کنونی منحصربه‌فرد در دو رنگ‌بندی زیبا و متفاوت عرضه شد. یکی از کفش‌ها دارای زمینه کاملا مشکی با طرح‌های سفید و خاکستری و کفش دیگر کاملا سبز بود.

استفاده از لاستیک طبیعی و کلاسیک در ساخت این محصول یکی دیگر از نکته‌های جالب در طراحی و ساخت کتونی zx 8000 BAPE x UNDFTD به‌حساب می‌آید.

همکاری کمپانی آدیداس و کتونی زد ایکس، Bape و Undefeated

همکاری آدیداس و کتونی زد ایکس و کمپانی لگو

در ادامه تاریخچه کتونی زد ایکس باید بگوییم که کمپانی آدیداس تصمیم گرفت به ‌منظور تولید سری‌های بعدی کتونی زد ایکس.6 مدل A-zx با کمپانی لگو همکاری کند. در طراحی و ساخت کفش جدید حاصل همکاری موفق کمپانی آدیداس و لوگو از آجرهای بازی الهام گرفته شد. در ساخت رویه این کتونی از مش‌های رنگی و جیر استفاده شد؛ مانند سایر محصولات کمپانی آدیداس قسمت زرین کفش نیز از پلاستیک طبیعی و انعطاف‌پذیر ساخته شده بود.

یکی از خلاقیت‌هایی که در تولید این کفش توسط کمپانی آدیداس اعمال‌شده استفاده از آجرهای رنگی و طرح دار و در قسمت بندها و قسمت پاشنه کفش است. این سبک طراحی موجب افزایش زیبای کفش و جلوه بیشتر آن شده است

طراحی شیک و فانتزی کفش‌های زد ایکس

کفش‌های زد ایکس با طراحی شیک و فانتزی، از جمله گزینه‌های محبوب در دنیای کفش‌های ورزشی هستند. این برند با استفاده از طراحان و متخصصان حوزه طراحی کفش، کفش‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی را به بازار عرضه کرده است.

طراحی زیبا و فانتزی کفش‌های زد ایکس، شامل انواع مختلفی از الگوها، شکل‌ها و رنگ‌ها است. برای مثال، برخی از کفش‌های زد ایکس دارای الگوهای چهارگوش، مثلثی یا مستطیلی هستند که با ترکیب رنگ‌های مختلف، ظاهر شیکی دارند. همچنین، برخی از کفش‌های زد ایکس دارای طراحی‌های گرافیکی هستند که می‌تواند باعث ایجاد جذابیت و شخصیت برای کفش شود.

در کنار طراحی فانتزی، کفش‌های زد ایکس با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در زمینه کفش‌سازی، به راحتی قابلیت تنفس پوسته پا را دارا می‌باشند و برای استفاده در فعالیت‌های ورزشی و روزانه بسیار مناسبند. با کفش‌های زد ایکس، می‌توانید در هر موقعیتی شیک و مرتب به نظر برسید و به علاوه، بهره‌مندی از راحتی و کیفیت بالای این کفش‌ها را تجربه کنید.

مواد اصلی به‌کاررفته در ساخت کتونی‌های زد ایکس آدیداس

مهم‌ترین ماده‌ای که در ساخت کتونی‌های اسپرت برند آدیداس سری زد ایکس به کار می‌رود، مش است که معمولا در قسمت رویه کفش استفاده می‌شود. مزیت اصلی مش‌های آدیداس وجود منافذ باز آن است که از طریق تسهیل گردش هوا در کفش مانع از تعریق پا در ورزش یا پیاده‌روی طولانی می‌شود.

دومین ماده‌ای که کمپانی آدیداس در تولید محصولات خود به کار می‌برد، چرم نبوک است. این ماده بسیار بادوام بوده و در بخش جلویی کفش استفاده می‌شود. نبوک بسیار نرم و منعطف بوده و از نظر ساختاری و ظاهری شباهت زیادی به جیر دارد. استفاده از نبوک مانع از بروز شوک در قسمت انگشتان پا شده و هنگام ورزش هیچ اسبی به انگشتان وارد نمی‌شود.

سخن پایانی

کفش‌های آدیداس سری زد ایکس بدون شک یکی از محبوب‌ترین کتونی‌های موجود در بازار هستند. همان‌طور که در معرفی تاریخچه کتونی زد ایکس گفتیم این کتونی با کیفیت برای اولین بار در سال 1984 تولید و عرضه شد.

با اطمینان می‌توان گفت ورود این کتونی به بازار موجب تحول عظیم در مسیر تولید کتونی‌های ورزشی شد. پس از استقبال عمومی فراوان از این محصول، کمپانی آدیداس تمام تلاش خود برای ارتقای کیفیت کتونی زد ایکس با استفاده از فناوری‌های نوین و مواد اولیه مرغوب به کار گرفت. محبوبیت کفش‌های آدیداس سری زد ایکس موجب شد که برخی از برندهای محبوب مانند ریبوک و لگو تمایل به همکاری با آدیداس در طراحی و تولید سری‌های بعدی ZX داشته باشند. با توجه به وجود محصولات تقلبی در بازار برای باید به نوع بسته‌بندی، بندها، جنس رویه و علامت حک‌شده روی کفش دقت کنید.

 

برای خرید انواع کفش می‌توانید از فروشگاه کتونی برند دیدن کنید زیرا در فروشگاه ما برای همه نوع سلیقه‌ای با تنوع زیاد کفش و کتونی وجود داره. پس بهتره که این فرصت رو از دست ندید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *