دویدن با کفش اسیکس یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا است و در آمریکا حدود 64 میلیون نفر سالانه شروع به دویدن می‌کنند‌. همچنین دویدن یکی از راهکارهای موثر کاهش وزن است. چرا که در هنگام دویدن بدن شما کالری بیشتری مصرف می‌کند و از این طریق در فرآیند لاغر شدن به شما کمک می‌کند. در ادامه این مطلب به شما توضیح خواهیم داد که چطور می‌توانید با دویدن شاهد کاهش وزن خودتان باشید.

چگونه میتوان از طریق دویدن با کفش اسیکس شاهد کاهش وزن بود؟

اگر از چربی‌های بدنتان خسته شده‌اید و می‌خواهید وزنتان را کم کنید، بهترین و ساده‌ترین راه برای کالری سوزی دویدن است. چرا که اصول بسیار ساده‌ای دارد و با کمترین هزینه می‌توان آن را انجام داد. دویدن با سوزاندن و از بین بردن کالری‌های اضافی به کاهش چربی بدن شما کمک فراوانی می‌کند. اما پیش از اینکه خودتان را برای دویدن آماده کنید باید در مورد روش‌ها و شرایط مختلف دویدن برای کاهش وزن اطلاعات جمع کنید.

چگونه میتوان از طریق دویدن با کفش اسیکس شاهد کاهش وزن بود؟

چرا دویدن با کفش اسیکس برای کاهش وزن یک گزینه عالی است؟

اولین نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که دویدن یک فعالیت ساده است و به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. برای لذت‌بخش‌تر کردن دویدن و کمک به چربی‌سوزی بهتر می‌توانید یک موزیک خوب پیدا کنید و هندزفری را در گوشتان قرار دهید. سپس به آرامی شروع به دویدن کنید. همین‌طور که ریتم گرفتید و سرعت دویدن خود را افزایش دادید، کالری‌ها شروع به سوختن می‌کنند‌. به همین آسانی!

نکته‌ی مهم دیگری که می‌توان آن را بیان نمود این است که دویدن یک فعالیت ورزشی بسیار ارزان است. برای آغاز این فعالیت شما به جز یک جفت کفش اسیکس یا کفش ورزش به چیز دیگری نیاز ندارید. هزینه‌ی خرید و قیمت کفش اسیکس بهترین کفش رانینگ  acics یا دویدن در مقایسه با هزینه انواع عمل‌های جراحی بسیار ناچیز است. علاوه‌بر این با دویدن در کنار کاهش وزن، خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف و حملات قلبی به خودتان را هم پایین می‌آورید.

از طرفی دیگر دویدن یک فعالیت‌ اجتماعی محسوب می‌شود. با دویدن در پارک و فضاهای آزاد می‌توانید خیلی راحت کسانی را پیدا کنید که می‌خواهند مثل شما کالری بسوزانند و بدنی سلامت داشته باشند. به همین دلیل می‌توانید در مسیر کاهش وزن برای خودتان دوست و همراه خوب پیدا کنید و از دویدن به عنوان یک فعالیت جذاب و دوستانه لذت ببرید.

“همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله مقایسه بهترین برندهای کتانی در سال 2023 را مطالعه کنید”

آیا احتمال دارد در هنگام دویدن با کفش اسیکس دچار مصدومیت شوید؟

دانشمندان دانشگاه مک‌‌مستر کانادا با انجام تحقیقات روی 25 نفری که قصد داشتند با دویدن به کاهش وزن دست پیدا کنند، به این نتیجه رسیدند که دویدن هم ‌مثل سایر فعالیت‌های ورزشی دارای احتمال مصدومیت است. دویدن یک فعالیت ورزشی است که به سبب تکراری بودن نوع حرکت می‌تواند باعث شود که فشار مستمری روی مفصل‌ها و عضلات شما اعمال شود. این مساله در طی طولانی مدت می‌تواند سبب مصدومیت در ناحیه مفصل شود.

اما در این میان نباید از نقش مهم کفش مناسب چشم‌پوشی کرد. کفش اسیکس می‌تواند نقش بسیار مهمی را در کاهش مصدومیت‌های ناچیز ایفا کند. بهتر است بدانید که در بسیاری از کفش‌‌ها و کتونی‌های مخصوص رانینگ یا دویدن اورجینال انواع فناوری‌ها به کار می‌روند تا فشار وارده به زانو، کمر و ستون فقرات شما کاهش یابد.

یک کفش رانینگ مردانه می‌تواند احتمال آسیب زدن به بدنتان را تا حد چشمگیری پایین بیاورد. پس همیشه به یاد داشته باشید که خرید کفش اسیکس اصل برای دویدن می‌تواند مثل یک سرمایه‌گذاری خوب و بلندمدت روی سلامتی باشد و خطر هرگونه مصدومیت و مشکلاتی مثل خار پاشنه را به شدت کاهش ‌دهد.

 

چگونه دویدن با کفش اسیکس برای کاهش وزن را شروع کنیم؟

برای نتیجه‌گیری از دویدن و کاهش وزن سریع نیازی به روبرو شدن با چالش‌های سخت و دشوار ندارید. تنها با به‌خاطر داشتن این نکات می‌توانید نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

حرکات کششی را فراموش نکنید

حتما به این نکته دقت داشته باشید که در ابتدای کار سیستم عضله‌ای شما بالانس نیست. بنابراین باید از حرکات کششی کمک بگیرید و تناسب اندامتان را بهبود ببخشید. بهتر است روزانه بین 20 تا 40 دقیقه برنامه حرکات کششی اصولی داشته باشید تا بدنتان برای فعالیت‌های ورزشی مختلف آمادگی داشته باشد. در هنگام انجام این حرکات باید تمرکز خود را روی ما‌هیچه‌های ران، ماهیچه‌های چهارگانه و ماهیچه‌های ساق پا قرار دهید. زندگی کم‌تحرک امروزی  باعث شده تا قسمت‌هایی از بدن ما خشک و بی انعطاف باشد و نتواند فشار ورزشی را تحمل کند.

بنر فروشگاه

به آرامی و با استمرار پیش بروید

هیچگاه نمی‌توانید برای کاهش وزن به سرعت از یک سبک زندگی کم‌تحرک و کم فعالیت به یک برنامه ورزشی سنگین و پر از فعالیت وارد شوید‌‌. این روش بسیار نادرست و خطرناک است و با انجام این کار ریسک مصدومیت شما افزایش می‌یابد. اگر به این شدت شروع به ورزش کنید قطعا انرژی‌تان را خیلی زود از دست خواهید داد و دیگر قادر به ادامه برنامه ورزشی خود نخواهید بود.

باید ابتدا کم کم و با استمرار شروع کنید و پیش بروید. می‌توانید با دو روز دویدن در هفته برنامه خود را شروع کنید. کم کم زمان دویدن را بیشتر کرده و بخش قدم زدن را از آن حذف کنید. در ضمن می‌توانید مسیرهای دو که مسافت بیشتری دارند را انتخاب کنید. برای افرادی که تازه شروع به دویدن کرده‌اند بهتر است ابتدا دور ساختمان منزل یا مسیری کوتاه را بدوند. پس از چند هفته کم کم می‌توانند مسافت دو را افزایش دهند.

از یک کفش اسیکس اورجینال استفاده کنید

از یک کفش اسیکس اورجینال استفاده کنید

همه ما می‌دانیم که انتخاب کفش در دویدن و انجام فعالیت‌های ورزشی مختلف از جمله کاهش وزن اهمیت ویژه‌ای دارد. اینجاست که یک سوال مهم به ذهن ما خطور می‌کند.

یک کفش اسیکس رانینگ مردانه یا زنانه خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب بیان کردیم یک کفش اسپرت خوب در دویدن نقش مهمی را ایفا می‌کند. کفش دویدن باید رویه‌ای تنفس پذیر و منعطف داشته باشد تا از خستگی و بو گرفتن پاهای شما در حین ورزش کردن و دویدن برای کاهش وزن جلوگیری کند. این ویژگی‌ها به لذت بخش‌تر شدن دویدن شما و انجام سایر فعالیت‌های ورزشی کمک فراوانی می‌کنند.

اما بخش بسیار مهم یک کفش رانینگ زیره و لایه‌ی میانی کتونی است. یک کفش مخصوص دویدن به‌گونه‌ای طراحی شده که در لایه‌ی میانی دارای فناوری‌‌های خاصی باشد و در هنگام پیاده‌روی‌های طولانی شما را دچار درد پا یا کمر نکند. از ویژگی‌های اصلی لایه‌های میانی می‌توان به انعطاف بالا، نرمی و ضربه‌گیری اشاره کرد. امروزه کمپانی‌های قدرتمندی همچون نایک، آدیداس، نیوبالانس، اسیکس، ریبوک و رنوما همواره در تلاش هستند که ساختار کفش و کتونی رانینگ را بهبود ببخشند و در هنگام دویدن برای کاهش وزن و سلامتی شرایط بهتری را برای پاهای شما فراهم کنند. لایه ی میانی خوب می‌تواند فشارهای وارده به کمر و ستون فقرات شما را بردارد و مانع از حس درد یا گرفتگی در کمر و زانو‌های شما پس از پیاده‌روی‌های طولانی شود.

 زیره‌ کفش و کفش اسیکس رانینگ ضرباتی که از سمت زمین به کف پای شما وارد می‌شود را خنثی می‌کند تا شما در هنگام دویدن در کف پایتان احساس درد و کوفتگی نداشته باشید‌. همچنین زیره‌ی کتانی مردانه یا زنانه رانینگ باید چسبندگی مناسبی داشته باشد تا شما در هنگام ورزش و دویدن در سطوح خیس دچار مشکل نشوید. به‌ طور کلی یک کتانی اسپرت دویدن باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد و در هنگام ورزش فشار را از روی ستون فقرات، کمر و زانوی شما بردارد تا شما بتوانید در هنگام ورزش و دویدن نهایت لذت را تجربه کرده و با کاهش وزن مطلوب به نتیجه دلخواه خود برسید.

برای خرید انواع کفش می‌توانید از فروشگاه کتونی برند دیدن کنید زیرا در فروشگاه ما برای همه نوع سلیقه‌ای با تنوع زیاد کفش و کتونی وجود داره. پس بهتره که این فرصت رو از دست ندید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *