هرگز نمی‌توانیم در دنیای مد و زیبایی‌شناسی دو تا از معروف‌ترین برندها یعنی آدیداس و کتونی اسپرت نایک را فراموش کنیم. در مقایسه کفش نایک  و کتونی آدیداس باید گفت که نایک یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در نزدیکی بیورتون، اورگان و در منطقه شهری پورتلند قرار دارد، درحالی‌که آدیداس یک شرکت جهانی آلمانی است که دفتر مرکزی آن در هرتزوگناراخ است.

نایک یک شرکت فراملیتی آمریکایی است که در رابطه ‎با ترکیب، گسترش، تولید و تجارت جهانی کفش، لباس، لوازم جانبی و تجهیزات ورزشی فعالیت می‏کند. دفتر مرکزی این برند تأمین‌کننده عظیم ملزومات ورزشی در جهان است.

آدیداس یک شرکت جهانی آلمانی است که در زمینه طراحی و تولید پوشاک، کفش، لباس ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند. آدیداس دارای سهام برجسته شرکت‌هایی مانند Reebok، باشگاه فوتبال بایرن مونیخ و Runtastic، یک شرکت فناوری تناسب‌اندام اتریشی است. در ادامه مطلب به جزئیات مقایسه کتونی اسپرت نایک و کتونی آدیداس می‌پردازیم.

مقایسه کتونی اسپرت نایک و آدیداس در یک نگاه کلی

مقایسه کتونی اسپرت نایک و آدیداس در یک نگاه کلی

محصولات آدیداس در رتبه دوم و محصولات نایک در رتبه اول جهانی قرار دارند. هدف کفش‌های آدیداس ایجاد طرح‌های راحت‌تر به ‌جای طرح‌های جذاب است. کفش‌های نایک با تنوع رنگ‌ها و سبک‎ها اهمیت زیادی به طراحی می‎دهند. خریداران اصلی آدیداس بازیکنان تنیس و فوتبال هستند. رایج‌ترین خریداران بازار نایک بازیکنان بسکتبال و دونده هستند و این یکی از وجوه مقایسه کتونی اسپرت نایک و کتونی آدیداس است.

 

آدیداس از فناوری تقویت برای زیره کفش‎های خود استفاده می‎کند، جایی که پالت‎ها فشرده و قالب‎گیری می‎شوند. این فناوری باعث راحتی بیشتر کفش می‎شود. نایک بیشتر از لاستیک برای زیره کفش و الگوهای متنوع زیره استفاده می‌کند که کشش بیشتری را برای کاربر فراهم می‌سازد.

نام تجاری آدیداس نسبت به برند نایک هزینه کمتری دارد. بااین‌حال به دلیل برخی از کفش‌های آدیداس مانند «کفش‌های آدیداس Yeezy» که قیمت آن‌ها بسیار بیشتر از محصول خاص نایک است، استثنائاتی نیز در زمینه مقایسه کتونی اسپرت نایک و کتونی آدیداس از نظر هزینه وجود دارد. از سوی دیگر نایک دارای نرخ‌های بالاتر از آدیداس است.

 

آدیداس چیست؟

آدیداس به‌عنوان دومین تولیدکننده لباس ورزشی در سراسر جهان شناخته می‌شود. این شرکت اولین تولیدکننده پیشرو در اروپا به ‌حساب می‌آید. آدیداس یک شرکت آلمانی است و دفتر مرکزی آن نیز در هرتزوگناوراخ آلمان قرار دارد. برند آدیداس پیراهن، کیف، عینک و بسیاری از محصولات دیگر را تولید می‌کند. محصولی که شرکت آدیداس بخش بزرگی از درآمد کلی خود را از آن به دست می‌آورد کفش آن است.

آدولف داسلر آدیداس را در سال 1984 با نام «کارخانه کفش برادران داسلر» تاسیس نمود. او کارش را در خانه مادرش آغاز کرد. در سال 1924 خواهر و برادر ارشدش رودولف به او پیوستنند. لوگوی معروف آدیداس 3 راه راه یا سه میله موازی است. آدیداس یک شعار تجاری معروف دارد؛ غیر ممکن وجود ندارد! شعار تجاری یکی از وجوه کفش نایک و کتونی آدیداس است.

خریداران اصلی محصولات آدیداس بازیکنان تنیس و فوتبال هستند. شرکت آدیداس تقریباً 800 کارخانه مستقر در 55 کشور جهان دارد. این کارخانه‎ها محصولات زیادی در انواع مختلف عرضه می‎کنند. برخی از برندهای تحت نام آدیداس عبارت‌اند از: Rockport، Reebok، Taylormade.

 

بنر فروشگاه

کتونی اسپرت نایک چیست؟

نایک معروف‎ترین شرکت چندملیتی در جهان است. این برند اولین شرکت پیشرو در تولید پوشاک ورزشی، اقلام ورزشی و لوازم جانبی مشابه به حساب می‎آید. نایک ریشه نام خود را به الهه یونانی پیروزی «نیکن» می رساند. محصولات نایک در ایالات متحده توسعه یافته و به بازار عرضه می‎شوند اما تولید آنها در کشورهای آسیایی مانند تایوان، کره، چین و اندونزی نیز دیده می‎شود. برخی از برندهای تحت نام نایک Umbro، Converse و Cole Haan هستند.

بیل باورمن و فیلیپ نایت شرکت نایک را در سال 1964 تاسیس کردند. ابتدا آن را «Blue Ribbon Sports» نامیدند؛ اما در سال 1978 به نام «Nike» تغییر کرد. خرید اولیه نایک در بازار مختص بسکتبالیست‎ها و دونده‎ها است. بسیاری از ستارگان بسکتبال و ورزشکاران نیز به‌عنوان حامی مالی نایک فعالیت می‎کنند. در مقایسه کتونی اسپرت نایک و آدیداس باید گفت بازار نایک در سراسر جهان گسترش یافته است.

 

تفاوت های کلیدی در مقایسه کتونی اسپرت نایک و آدیداس

  •       برند آدیداس در سال 1948 و برند نایک در سال 1964 تاسیس شد.
  •       آدیداس یک شرکت آلمانی است. از سوی دیگر دفتر مرکزی نایک در ایالات متحده قرار دارد.
  •       در مقایسه مقایسه کتونی اسپرت نایک دخترانه و آدیداس محصولات آدیداس در رتبه دوم جهانی قرار دارند. برعکس، محصولات نایک رتبه اول را به خود اختصاص داده‎اند.
  •       دفتر مرکزی آدیداس در آلمان است. برعکس، نایک دفتر مرکزی خود را در بیورتون اورگان قرار داده است.
  •       لوگوی آدیداس سه راه‌راه است. از طرف دیگر لوگوی نایک یک خط منحنی است.
  •       شعار تجاری آدیداس «غیرممکن وجود ندارد» است درحالی‌که شعار تجاری نایک «فقط انجامش بده» است.
  •       خریداران اصلی آدیداس بازیکنان تنیس و فوتبال هستند، در حالی که خریداران همیشگی نایک در بازار بازیکنان بسکتبال و دو هستند.
  •       آدیداس از فناوری Boost برای زیره کفش‎های خود استفاده می‎کند. برعکس نایک بیشتر از لاستیک برای زیره کفش استفاده می‎کند.
  •       نام تجاری آدیداس هزینه کمتری دارد. برعکس، نایک نسبت به آدیداس قیمت بالاتری دارد. این نکته شاید در مورد مقایسه نایک و کتونی آدیداس برای شما جالب باشد.

تفاوت های کلیدی در مقایسه کتونی اسپرت نایک و آدیداس

مقایسه کتونی اسپرت نایک دوندگی و کتونی آدیداس

هر دوی این برندها برای کفش ورزش و دویدن، خلاقیت زیادی خرج می‎کنند تا به بهترین طرح‎های ممکن برسند. در واقع می‌توانید از کفش‌های مخصوص دویدن آن‌ها برای هماهنگی با لباس‌های غیررسمی نیز استفاده کرد.

کفش‌های دویدن نایک عمدتاً از پلی استر، لاستیک و پنبه ساخته می‌شوند. در مقایسه کتونی اسپرت نایک و کتونی آدیداس باید بگوییم که شرکت آدیداس سادگی را در طرح ها ارائه می دهد، اما همیشه می توانید کفش دویدن خود را مطابق میل خود سفارشی کنید. این یک موقعیت برد-برد برای کسانی است که دوست دارند طرح‎های سفارشی خود را داشته باشند.

نایک در زیره‎های بیرونی کفش خود از لاستیک استفاده می‎کند و الگوهای متنوعی در این زمینه دارد تا کفش‎ها کشش بهتری داشته باشند. در مقایسه کتونی اسپرت نایک و کتونی آدیداس بهتر است بدانید که شرکت آدیداس از فناوری Boost استفاده می‌کند (پالت‌ها فشرده و قالب‌گیری می‌شوند).

کفش‌های دویدن آدیداس دارای زیره تمام قد هستند که به پشتیبانی از کل بدن کمک می‌کند. آدیداس دارای فناوری تقویتی است که کفش‎ها را فوق العاده سبک می‎کند؛ بنابراین پشتیبانی از قوس و بالشتک مناسب را ارائه می‎دهد. از سوی دیگر نایک کفش‌های سبک وزنی دارد، اما پوشش آن‌ها با کفش‌های دویدن آدیداس مطابقت ندارد.

 

قیمت کتونی اسپرت نایک و کتونی آدیداس

لازم به ذکر است اگرچه کتونی اسپرت کمی ارزان‌تر از نایک هستند، اما لزوماً به این معنی نیست که همه مدل‌های نایک گران‌تر از آدیداس هستند. برخی از کفش‌های آدیداس را خواهید یافت که گران‌تر از برخی از کفش‌های دویدن نایک هستند. از نظر طراحی کتونی نایک بسیار قابل تنظیم است و دارای لبه برش‎داده‎شده است. از سوی دیگر کتونی آدیداس ممکن است طراحی‎های خوب نداشته باشد، اما نسبت به دومی بسیار راحت طراحی شده است. در نبرد راحتی و ظرافت در مورد کفش‎های مخصوص دویدن راحتی همیشه پیروز خواهد شد.

در حال حاضر اعتقاد بر این است که کفش‌ اسپرت زنانه و مردانه آدیداس، دوام، بالشتک و طول عمر بهتری نسبت به کفش‌های مخصوص دویدن نایک دارند. اما باز هم بستگی به استفاده و مراقبت از انواع کتانی توسط دونده دارد.

جمع بندی

در این مقاله  مقایسه کتونی اسپرت نایک و کتونی آدیداس را انجام دادیم و جزئیات این موضوع را بررسی کردیم. این دو برند شهرت زیادی در سطح جهان دارند و تقریبا با هر استایلی هماهنگ می‌شوند. شما نیز قطعا برای انتخاب انواع کتونی اسپرت مردانه و زنانه، کفش کار و کفش کوهنوردی به سراغ این برندها رفته‌اید؟ کدام برند را بیشتر دوس دارید و دلیلتان چیست؟

برای خرید انواع کفش می‌توانید از فروشگاه کتونی برند دیدن کنید زیرا در فروشگاه ما برای همه نوع سلیقه‌ای با تنوع زیاد کفش و کتونی وجود داره. پس بهتره که این فرصت رو از دست ندید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *