تشخیص کفش اصل (اورجینال) از کفش کپی (فیک) یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ورزشکاران و علاقمندان به انواع کفش آدیداس است‌. امروزه کارگاه‌های بسیار زیادی که اغلب در کشور چین قرار دارند به تولید کفش‌های فیک روی آورده‌اند. این کارگاه‌ها و برخی از افراد سودجو برای فروش این کفش‌ها از برچسب اصل استفاده می‌کنند و به راحتی سر مردم را کلاه می‌گذارند. این کفش‌ها معمولا تحت عنوان های کپی و کپی در بازارهای جهان سوم و کشورهایی که قدرت خرید بالایی ندارند به وفور یافت می‌شوند. با این حال با روش‌های زیادی می‌توان تشخیص کفش اصل (اورجینال) از کفش کپی (فیک) را انجام داد.

“همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله مقایسه بهترین برندهای کتانی در سال 2023 را مطالعه کنید.

تشخیص کفش آدیداس از کفش کپی با ده نکته

در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که در تشخیص کفش اصل (اورجینال) از کفش کپی (فیک) نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا خواهند کرد.

تفاوت قیمت زیاد

معمولا کفش آدیداس اورجینال هر برندی به دلیل قیمت بالای دلار به تومان نیز قیمت بالایی دارند. مگر اینکه فروشنده کفش مورد نظر را در تخفیف‌ها خریده باشد و یا کفش استوک و دست دوم باشد. اما با این حال باز هم این کفش‌ها نسبت به کفش‌های فیک قیمت بیشتری دارند. اما کفش‌های به اصلاح فیک قیمتی بسیار پایین‌تر از مدل مشابه خارجی دارند.

قیمت نهایی کفش‌های فیک معمولا به دلیل استفاده از مواد اولیه نامرغوب بسیار کم می‌شود و شاید این قیمت وسوسه‌کننده به نظر برسد. اما واقعیت این است که این کفش‌ها شاید تنها برای پیاده روی‌های کوتاه مدت مناسب باشند، اما به هیچ وجه برای دویدن و انجام فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای مناسب نیستند. مهندسان و طراحان بهترین برندهای دنیا از جمله آدیداس، نایک، اسیکس، پوما، بروکس و سالومون شبانه‌روزی در تلاش هستند تا بهترین کفش‌ها را متناسب با فرم پاهای شما طراحی کنند و لذت دویدن و راه رفتن را دو چندان کنند.

تشخیص کفش آدیداس از کفش کپی با ده نکته

 

تفاوت ظاهر کفش آدیداس با کفش فیک؛ یکی از روش‌های تشخیص کفش اصل (اورجینال) از کفش کپی (فیک)

شاید برای اولین بار تشخیص کفش آدیداس اصل (اورجینال) از کفش کپی (فیک) برایتان دشوار باشد. اما اگر خوب به آن‌ها دقت کنید، متوجه خواهید شد که کفش‌ و انواع کتانی adidas اورجینال از مواد مرغوب‌ و درجه یک تهیه شده‌اند که همین موجب تفاوت ظاهری محسوسی در آن‌ها می‌گردد. بهترین روش برای تشخیص تشخیص کفش اصل (اورجینال) از کفش کپی (فیک) مقایسه کفش مورد نظر با مدل موجود در وب‌سایت تولید کننده اصلی است.

همواره توجه داشته باشید که تمامی جزییات کفش اعم از نوشته یا طرح‌های روی بدنه، داخل و زیره کفش باید وجود داشته باشند. به عنوان مثال در کفش‌های ساکونی، در قسمت زیره و جلوی پنجه، لوگوی ساکونی به شکل کاملا حرفه‌ای ثبت شده است. در حالی که کفش‌های های‌کپی این مدل، این لوگو و سایر جزئیات را ندارند.

بنر فروشگاه

به کارگیری لوگوهای متفاوت در کفش آدیداس

توجه به لوگو از دیگر راهکارهای تشخیص کفش آدیداس (اورجینال) از کفش کپی (فیک) است. معمولا کارخانه‌های تولیدکننده کفش‌ و کتونی فیک تنها با تغییر کوچکی در لوگوهای اصلی از آن‌ها در کفش‌های خود استفاده می‌کنند که می‌تواند خریدار را تا حد زیادی گمراه کند. به عنوان مثال یک کفش اصل که توسط برند اسیکس تولید شده باشد، با لوگوی asics به فروش می‌رسد‌. درحالی‌که کپی آن به اسم asix فروخته می‌شود.

بعضی از آن‌ها در شکل لوگو و بعضی دیگر در املای نام برند تغییرات کوچکی را ایجاد می‌کنند. البته استفاده از لوگو و برند می‌تواند برای تولیدکننده بسیار دردسرساز باشد و مشکلات قانونی زیادی ایجاد کند. اما با این حال بیشتر اوقات سازندگان کفش‌های بی کیفیت از لوگوی برند خود بر روی محصولات استفاده می‌کنند.

 

به کارگیری لوگوهای متفاوت در کفش آدیداس

فاقد شناسنامه بودن کفش‌های فیک

هر كفش اسپرت پسرانه و کتونی آدیداس اورجینال و اصلی که تولید می‌شود، بارکدی دارد که مشتری بتواند به کمک آن بارکد از اصالت محصول اطمینان حاصل کند. مثلا در زبانه تمامی کفش‌های بروکس یک شناسه وجود دارد که با جستجو کردن آن می‌توان بلافاصله تصاویر و مدل کفش را در گوگل پیدا کرد. معمولا کفش‌های فیک هم برای طبیعی‌تر جلوه‌ دادن از این شناسه‌ها و بارکد‌ها دارند‌. با این تفاوت که فاقد اعتبار هستند و با جستجو کردن آن‌ها هیچ اطلاعاتی در گوگل نمایش داده نمی‌شود.

بنابراین برای تشخیص کفش آدیداس (اورجینال) از کفش کپی (فیک) تنها به داشتن بارکد اکتفا نکنید. داشتن بارکد و یا اطلاعاتی مانند شناسه و شماره کفش دلیل محکمی برای اصل بودن یک کفش یا کتانی نیست. یک کفش ورزشی اصل یا طبی علاوه‌بر بارکد، اسم مدل و تمامی جزئیات مدل مورد نظر را دارد. معمولا درصد کمی از کپی‌ها اسم مدل را هم در کفش‌ها حک می‌کنند.

 

بی‌کیفیت بودن جعبه کفش‌های فیک

جدا از استفاده از بارکدهای تقلبی و فیک، در بیشتر موارد جعبه‌های کفش‌های تقلبی بسیار بی‌کیفیت هستند و از مواد نامرغوبی تولید شده‌اند. معمولا کارخانه‌های کفش تقلبی از هر روشی استفاده می‌کنند که قیمت تمام شده محصول را تا حد ممکن کاهش دهند. درحالی‌که برندهای معتبر در طراحی و ساخت کفش اول از همه کیفیت مواد اولیه را در نظر می‌گیرند. به همین علت استفاده از مواد نامرغوب در تولید کفش و جعبه یکی دیگر از روش‌های این تولیدکنندگان سودجو است. با وجود این حتی اگر کتونی موردنظر جعبه مناسبی هم داشت،  با چک کردن شناسه حک شده روی بدنه جعبه از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

متفاوت بودن کفش آدیداس با تصویر آن در سایت برند

شاید بتوان گفت بهترین راه برای تشخیص كفش اسپرت پسرانه اصل (اورجینال) از کفش کپی (فیک) مقایسه آن‌ها با تصویر محصول موجود در سایت برند اصلی است. معمولا در تولید کفش‌های فیک و تقلبی ریزه‌کاری‌ها و جزئیات موردتوجه قرار نمی‌گیرند.

تفاوت در نوع پارچه و مواد استفاده شده؛ از دیگر راهکارهای تشخیص کفش آدیداس اصل از کفش کپی

معمولا سازندگان بیشتر کفش‌های اورجینال از کفی‌های سه بعدی و حرفه‌ای برای داخل کفش‌ها بهره می‌گیرند که بتوان لوگو یا مدل کفش را بر روی آن درج کرد. اما یک کفش فیک و تقلبی کفی ساده‌ای دارد که تنها با یک نگاه می‌توان کیفیت پایین و جنس نامرغوب آن را متوجه شد.

وزن کفش‌ها

همه کفش‌های اصل یک مدل در هرجای دنیا که تولید شوند وزن مشخصی دارند. از همین جهت وزن کفش یکی از بهترین روش‌های تشخیص کفش اصل (اورجینال) از کفش کپی (فیک) است‌. شما می‌توانید پیش از خرید کفش موردنظرتان، وزن آن را در سایت مرجع تولید کننده چک کرده و با کفش فیک مقایسه کنید.

دوخت کفش‌ها

دوخت کفش‌های های ‌کپی یا تقلبی بسیار با کفش‌های اصل و اورجینال متفاوت است. معمولا دوخت در کفش‌های فیک نسبت به محصول اصلی، بسیار ضعیف است و می‌توان با مقایسه ‌آن‌ها به اصل بودن یا نبودن کفش پی برد.

جزییات کوچک

به محل دقیق حک شدن لوگو در کفش اورجینال دقت کنید و آن را با کفش فیک مقایسه نمایید. بعضی از قسمت‌های کفش اورجینال نیز رنگی طراحی و ساخته شده‌اند. اما در کفش فیک این قسمت رنگی نیست. در هنگام خرید همواره به تمامی این موارد دقت کنید. هر گونه جزئیات باید روی کفش وجود داشته باشد.

طراحی خاص کتونی آدیداس اورجینال

کتونی آدیداس اورجینال یکی از لوازم جانبی محبوب و پرطرفدار بین علاقمندان به این برند و مد روز است. این کتونی، با طراحی خاص و بی نظیر خود، به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و شناخته شده در دنیای مد به شمار می‌آید.

طراحی کتونی آدیداس اورجینال شامل چندین عنصر متفاوت است که هر کدام به طور جداگانه می‌توانند به عنوان علامت شناختی این کتونی در نظر گرفته شوند. یکی از این عناصر، نام برند آدیداس است که به صورت لوگویی بزرگ و واضح در قسمت بالای کتونی قرار می‌گیرد. این لوگو، با رنگ‌های مختلف و طرح‌های متنوع، از جمله عواملی است که به تفاوت‌بخشی و شناخته شدن این کتونی بین سایر لوازم جانبی و لباس‌های ورزشی می‌تواند کمک کند.

طراحی کتونی آدیداس اورجینال به همراه سایر جزئیاتی مانند رنگ‌های مختلف و قابلیت قابل تنظیم بودن آن، آن را به یکی از لوازم جانبی محبوب و مورد علاقه در دنیای مد و ورزش تبدیل کرده است.

طراحی خاص کتونی آدیداس اورجینال

حرف آخر تشخیص کفش آدیداس اصل از کفش کپی

در انتها به شما توصیه می‌کنیم که حتما برای خرید کتونی آدیداس اورجینال  را به وب‌سایت‌ها، پیج‌ها و یا کانالی‌های معتبر مراجعه کنید. معمولا اغلب فروشنده‌ها به خریداران می‌گویند که کفش موردنظر اصل یا فیک است. اما در این میان فروشنده‌هایی هم وجود دارند که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و کفش‌های فیک را با قیمت کفش اصل به مشتریان قالب می‌کنند. درنتیجه بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاقات، خرید کردن از کسب‌و‌کارهای معتبر است. همچنین استفاده از راهنمای تشخیصکفش آدیداس(اورجینال) از کفش کپی (فیک) که در این مطلب به آن اشاره کردیم نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

 

برای خرید انواع کفش می‌توانید از فروشگاه کتونی برند دیدن کنید زیرا در فروشگاه ما برای همه نوع سلیقه‌ای با تنوع زیاد کفش و کتونی وجود داره. پس بهتره که این فرصت رو از دست ندید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *