کتانی‌های آدیداس و به‌خصوص کتونی ادیداس zx از باکیفیت‌ترین کفش‌های برند آلمانی بسیار محبوب و معروف هستند. برای ساخت این کفش‌ها از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده‌شده که این‌موضوع باعث معروفیت هرچه بیشتر آن‌ها شد. این کفش‌ها بین افراد معروف و علی‌الخصوص ورزشکاران بسیار محبوب هستند و افراد زیادی خرید آن‌ها را توصیه کرده‌اند. اگر شما هم به برند آدیداس علاقه‌مند هستید و می‌خواهید آشنایی بیشتری با تاریخچه کتونی xz تولید آن و همچنین ویژگی‌هایی این کتانی‌های محبوب پیدا کنید، تا پایان همراه ما باشید.

معرفی کتونی آدیداس xz

همان طور که گفتیم به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت و همچنین طراحی منحصربه‌فرد این کفش‌ها، استفاده از آن‌ها برای فعالیت‌های ورزشی مختلف توصیه می‌شود. فناوری‌های نوین فوق‌العاده‌ای در ساخت این کفش‌ها استفاده شده‌اند که باعث شده تا این کفش‌ها یک انتخاب مناسب برای پیاده‌روی و انواع ورزش‌های حرفه‌ای باشند. این کفش‌ها بیش‌ از ۳۸ سال است که وارد بازار مد و ورزش شده‌اند. کمپانی آدیداس نیز از زمان عرضه اولین نمونه کفش‌های آدیداس سری ایکس زد تمام تلاش خود را بکار گرفته تا فناوری‌های آن را بروزرسانی کرده و کیفیت آن را مدام ارتقا دهد. به‌همین دلیل می‌بینیم که کیفیت این محصولات هر سری افزایش یافته و با توجه به فرازونشیب‌هایی که در مسیر تولید این کفش وجود داشت، هیچ‌گاه شاهد افت کیفیت این محصولات نبوده‌ایم.

معرفی کتونی آدیداس xz

“همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله مقایسه بهترین برندهای کتانی در سال 2023 را مطالعه کنید”

تاریخچه کتونی آدیداس xz

برای اولین‌بار کمپانی آدیداس در سال ۱۹۸۴ اولین نمونه کفش‌های سری زد ایکس را به بازار عرضه کرد. طراحی این کفش‌ها به‌حدی حرفه‌ای بود که شما به‌راحتی می‌توانستید از آن‌ها برای انواع فعالیت‌های ورزشی سنگین یا سبک استفاده کنید. ابتدای کار امتیاز تولید انحصاری این کتانی‌ها به مارکوس تالر و ژاک چیسینگ اختصاص داده شد. این دو نفر نیز کفش‌های آدیداس xz را به دو دسته کلی مسابقه‌ای و اسپرت ورزشی تقسیم کرده و برای معرفی آن‌ها عبارت عددی به انتهای زد ایکس اضافه کردند.

این دسته‌بندی‌ها تا پایان دهه ۸۰ میلادی به XZ4000 و XZ5000 رسید. گری آسپدن که یکی از معروف‌ترین طراحان کمپانی آدیداس است، در مورد این سری کفش‌ها می‌گوید که محبوبیت بالای آن‌ها در بین ورزشکاران و ورزش دوستان حرفه‌ای باعث شده تا این سری از کتانی‌ها از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار باشند. کمپانی آدیداس در سال ۲۰۰۸ برنامه تولید کتانی‌های سری aZX را راه‌اندازی کرد و توانست به فروش فوق‌العاده بالایی در معروف‌ترین فروشگاه‌های جهان دست پیدا کند. پس‌از مدتی نیز کمپانی آدیداس سیستم لایه گذاری کوشن را با فناوری خاصی به نام تورشن ترکیب کرد که این‌موضوع باعث شد تا کمپانی آدیداس در سال ۲۰۱۴ یک محصول جدید از این سری کفش‌ها بنام ZXflux را عرضه کند. این کتانی، یک کتانی بسیار با کیفیت و ظریف بود و در دسته کتانی‌های سبک این برند قرار می‌گرفت.

بنر فروشگاه

مواد اصلی به‌کاررفته در ساخت کتانی‌های سری آدیداس xz

مهم‌ترین ماده‌ای که در ساخت این نوع کتانی‌ها به‌کاررفته، مش است که برای قسمت رویه کفش‌های این برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. کتونی آدیداس دارای منافذ بازی هستند که از طریق آن‌ها هوا در کفش جریان یافته و در نتیجه از طریق تعریق پای ورزشکاران جلوگیری می‌شود. افرادی که به‌طور حرفه‌ای ورزشی را دنبال می‌کنند و یا کسانی که به‌دنبال طی کردن مسافت‌های طولانی برای پیاده‌روی هستند، می‌توانند از این کفش‌ها کمک بگیرند و دیگر نگران تعریق پاها نباشند.

دومین ماده‌ای که این کمپانی برای ساخت آدیداس xz به کار می‌برد، چرم نبوک بوده که یک ماده بسیار مقاوم و بادوام بوده و در قسمت جلویی کفش قرار دارد. نبوک از نظر ساختاری و ظاهری به جیر شباهت بسیار زیادی دارد و بسیار نرم و منعطف است. دلیل استفاده از نبوک این است این ماده از بروز شوک در قسمت انگشتان پاها جلوگیری کرده و احتمال ایجاد آسیب به پای ورزشکاران و انگشتان را به حداقل می‌رساند.

برند آدیداس نیز در کفش‌های سری زد ایکس با زیبایی و ظرافت خاصی در رویه کفش کار شده و جنس این لوگو از چرم طبیعی است. این لوگو باعث زیبایی هرچه بیشتر کتانی‌های سری زد ایکس شده‌است.

تکنولوژی‌های موجود در زیره کتانی آدیداس xz

تکنولوژی‌های موجود در زیره کتانی آدیداس xz

یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی که در کفش‌های  آدیداس xz به‌کاررفته، فناوری EVA در زیره کفش و لایه میانی آن است. وجود این فناوری باعث افزایش راحتی و انعطاف‌پذیری هرچه بیشتر کفش شده‌ و از بروز مشکلات جسمی و دردهای عضلانی در پاها و کمر جلوگیری می‌کند.

مواد پلیمری به‌کاررفته برای طراحی این فناوری فشارهای وارد از زمین به پاها را کاهش می‌دهند و به‌عنوان یک ضربه‌گیر عمل می‌کنند. همچنین در این تکنولوژی باعث شده تا کفش زد ایکس یک عایق حرارتی بوده و شما بتوانید در تمام فصول سال از آن استفاده کنید. این موارد کتانی زد ایکس را به یک کفش فوق العاده برای ورزشکاران تبدیل کرده است.

همچنین تکنولوژی تورشن به‌کاررفته در زیره کفش نیز باعث می‌شود تا به‌راحتی بتوانید در تمام سطوح فعالیت‌های مختلفی مانند دویدن را انجام دهید. این تکنولوژی باعث محافظت از قوس کف پا شده و میان پنجه و پاشنه پا ارتباط برقرار می‌کند. به‌عبارتی بهتر این تکنولوژی به دلیل استفاده از لاستیک طبیعی و مقاوم در ساختار آن به عملکردهای ورزشی فرد کمک کرده و فعالیت‌های او را بهبود می‌بخشد.

 

تکنولوژی‌های موجود در زیره کتانی آدیداس xz

کفش های ورزشی zx

کفش های ورزشی ZX اشاره به خط کفش‌های ورزشی Adidas ZX می‌کند. خط کفش‌های ZX از برند آدیداس است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین خطوط کفش‌های ورزشی این برند محسوب می‌شود.

کفش های ورزشی ZX ابتدا در دهه 1980 به بازار عرضه شدند و از آن زمان به بعد تا به امروز تکامل کرده‌اند. این خط کفش‌ها اصالتاً برای دویدن و فعالیت‌های ورزشی طراحی شده اند، اما به دلیل طراحی خاص و جذاب آنها، بسیاری از افراد به عنوان یک عنصر مد روز نیز از آنها استفاده می‌کنند.

کفش های ورزشی ZX از جنس مواد با کیفیت ساخته شده‌اند و دارای سیستم‌های پشتیبانی و فناوری‌های پیشرفته ای همچون سیستم تهویه هوا، سیستم توپی ویو، فوم آرچ استیبلیزر و سیستم تهویه ایده آل برای راحتی و پایداری در هنگام فعالیت های ورزشی هستند.

هر چند که طرح‌ها و سبک‌های مختلفی در خط کفش های ورزشی ZX وجود دارد، اما یکی از ویژگی‌های مشترک آنها استفاده از رنگ‌های زنده و طرح‌های چشم‌نواز است که این خط کفش را از سایر محصولات تمایز می‌دهد.

اگر شما به دنبال خرید کفش های ورزشی ZX هستید، می‌توانید به فروشگاه‌های ورزشی محلی یا فروشگاه‌های آنلاین معتبر مراجعه کنید تا مدل‌ها و سبک‌های مختلفی از این خط کفش‌ها را مشاهده و خریداری کنید.

جمع بندی آدیداس xz

کفش‌های سری آدیداس ایکس زد از محبوبت‌ترین کفش‌های این برند معروف هستند و فروش بسیار زیادی دارند. این کفش‌ها توسط افراد مشهور زیادی مانند ورزشکاران حرفه‌ای معرفی شده‌اند و با توجه به فناوری‌های مختلف به کار رفته در طراحی آن‌ها مانند فناوری EVA و تورشن، یک کفش مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی سبک و سنگین هستند.این کفش‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ وارد بازار شدند و تحول عظیمی در صنعت کفش‌های ورزشی ایجاد کردند. پس از آن نیز کمپانی آدیداس همه ساله کیفیت این کتانی‌ها را ارتقا داد و باعث افزایش کیفیت سری‌های بعدی این نوع کفش‌ها شد.

مواد اولیه مرغوب به کار رفته در این کتانی‌ها و همچنین فناوری‌های پیشرفته آن‌ها باعث شد تا دیگر برندهای معروف مانند برند ریباک برای همکاری با برند آدیداس جهت تولید سری‌های بعدی کفش‌های

آدیداس xz پیش قدم شوند. با توجه به این که امروزه أنواع تقلبی این کفش‌ها در بازار به وفور یافت می‌شوند، توصیه می‌کنیم که حتما خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و حین خرید به جنس رویه، بندها، بسته بندی محصول و علامت حک شده روی کفش دقت کنید.

برای خرید انواع کفش می‌توانید از فروشگاه کتونی برند دیدن کنید زیرا در فروشگاه ما برای همه نوع سلیقه‌ای با تنوع زیاد کفش و کتونی وجود داره. پس بهتره که این فرصت رو از دست ندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *