در ادامه به انواع کتونی و نکات مهم در خرید کتونی می پردازیم. کفش‌های کتونی (همچنین با نام‌های کتونی ورزشی، کفش‌های تنیس، کفش‌های بدنسازی، کفش‌های کتانی، کفش‌های تخت، کفش‌های دویدن نیز شناخته می‌شوند) کفش‌هایی هستند که عمدتاً برای ورزش و سایر ورزش‌ها طراحی شده‌اند، اما اکنون به طور گسترده در کارهای روزمره استفاده می‌شوند.

از زمانی که انواع کتونی در اواسط قرن بیستم با شرکت هایی مانند Converse، Nike و Spalding محبوبیت پیدا کردند، آنها به یکی از اجزای اصلی پوشاک مردم تبدیل شدند و تنوع آنها به طور تصاعدی در بسیاری از بازارهای جهانی افزایش یافته است. مانند بقیه صنعت پوشاک جهان، تولید انواع کتونی در آسیا متمرکز است، جایی که از هر ده کفش نه کفش در این محدوده تولید می شود. انواع کتونی مدرن عمدتا از مواد مصنوعی ساخته می شوند. برخی از شرکت ها در تلاش برای جایگزینی مواد پایدارتر در تولید هستند.

 

تفاوت انواع کتونی مردانه و زنانه

تفاوت انواع کتونی مردانه و زنانه

به عنوان مثال، ممکن است شنیده باشید که یک برند مدل هایی از کتونی زنانه را تولید می کند. آیا کتونی های مردانه و زنانه متفاوت است؟ اکثر کفش های کتونی زنانه نسبت به کفش های کتونی معمولی مردانه محبوبیت بیشتری دارند.

انواع کتونی بزرگسالان در سایزهای مردانه (بزرگ) و زنانه (کوچک) تولید می شود. اگر پاهای کوچکی دارید، می توانید از سایز GS (نوجوانان)و در برخی موارد از سایز Y (جوانان) استفاده کنید. برخی از برندها نیز کفش های کتانی برای نوزادان (PS، TD، BC، و غیره) ارائه می دهند.

ممکن است یک جفت کفش کتانی هم در نسخه WMNS / MEN بزرگسالان و هم در نسخه کوچکتر GS / Y تولید شود. نسخه های GS و Y معمولا جزئیات کمی متفاوت دارند. علاوه بر این، این کفش های کتانی کوچک ارزان تر هستند.

انواع کتونی برای مردان و زنان با یکدیگر متفاوت هستند. یک جفت کفش ورزشی به ندرت برای مردان و زنان تولید می شود. شکل و جزئیات این نوع از کتونی ها با چشم غیر مسلح یکسان به نظر می رسد، تفاوت هایی در ابعاد وجود دارد. به عنوان مثال، کفش اسپرت زنانه ممکن است پاشنه های کمی باریک داشته باشند. این تفاوت ها به سختی قابل توجه است، اما نسخه زنانه کمی بزرگتر است. توجه داشته باشید که سانتی متر روش دیگری برای اندازه گیری اندازه کفش شما است. سانتی متر واقعی ممکن است بسته به برچسب اندازه متفاوت باشد. بنابراین، توصیه می شود که برای انواع کتونی مردانه و انواع کتونی زنانه به اندازه اتحادیه اروپا نیز توجه کنید.

در قیمت کتونی نیز تفاوت وجود دارد، قیمت کفش رانینگ دخترانه با قیمت کفش اسپرت مردانه و قیمت آن به سایز انواع کتونی نیز مرتبط می باشد. انواع کتونی مردانه که سایز بزرگ تری دارند نسبت به انواع کتونی که سایز کوچک تری دارند قیمت بالاتری دارند همین روند نیز برای انواع کتونی زنانه نیز وجود دارد.

در خرید انواع کتونی به چه نکاتی دقت کنیم

در نظر داشته باشید که کفش های غیراستاندارد تقلبی نه تنها شما را از ورزش زیاد و پیاده روی ساده دور می کنند، بلکه در درازمدت آسیب جدی به پاها و کمر وارد می کنند و هزینه های درمانی و عواقبی را به همراه دارند. هزینه بیماری بیشتر از خرید کتونی ورزشی اصلی و استاندارد است.

کفش های استاندارد به محافظت از پاها و کمر شما در حین ورزش، تمرینات کششی با سرعت بالا کمک می کنند. در این صورت می توانید با توجه به معیارهای مورد نیاز به درستی تمرین کنید.

مواردی که هنگام خرید انواع کتونی های ورزشی باید در نظر گرفته شود را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

داشتن ارتفاع در کتونی مورد نظر

داشتن ارتفاع به معنی پاشنه بلند بودن کفش نیست بله هر کفش و کتونی استاندارد باید بیشتر از 1.5 اینچ از زمین فاصله داشته باشد. چون استفاده از فش های بدون پاشنه باعث ایجاد درد و صدمه زدن به کمر و پاها می شود. پس برای جلوگیری کردن از این اتفاق به ارتفاع کفش مورد نظر خود دقت کنید.

بنر فروشگاه

خرید انواع کتونی در شب

برای خرید انواع کتونی بهتر است در انتهای روز این کار را انجام دهید. زیرا بعد از مدتی کار کردن و پیاده روی پاها خسته و صاف می شوند بنابراین توصیه ما به شما برای خرید، در شب است.

همه نوع کتونی مناسب ورزش نیست

با توجه به اینکه بیشتر افراد به کفش های راحتی، کفش کتونی می گویند، اما همه ی این کفش ها مناسب ورزش نیستند.

“همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید کفش و کتونی را مطالعه کنید”

گردش هوا در کتونی

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب یک کفش و کتونی گردش هوا در کفش است. زمانی که پاها در هنگام پیاده روی، تمرین، دویدن در داخل کفش عرق می کند، اگر کفش ها قابلیت گردش هوا نداشته باشند علاوه بر اینکه کفش بوی بدی می گیرد، باعث ایجاد و گسترش بیماری عفونی و قارچی می شود.

در خرید انواع کتونی به چه نکاتی دقت کنیم

راه رفتن با کتونی مورد نظر

قبل از خرید انواع کتونی با آنها راه بروید اگر به پاهایتان فشار وارد می کنند نخرید، عبارتی که بعد از یه مدت جا باز می کند نداریم. اگر اینترنتی اقدام به خرید کتونی کردید حتما از یک سایت معتبر خرید کنید تا در هنگام نیاز کفش و کتونی خریداری شده را بتوانید مرجوع یا تعویض کنید.

  پوشیدن هر دو جفت کفش قبل از خرید

پوشیدن هر دو جفت کفش قبل از خرید یک اقدام هوشمندانه و مهم است. این عمل به شما کمک می‌کند تا از صحت و راحتی اندازه و سبک کفش‌ها مطمئن شوید و مشکلاتی که ممکن است در آینده پیش آید را به حداقل برسانید. در زیر توضیحاتی درباره اهمیت پوشیدن هر دو جفت کفش قبل از خرید آورده شده است:

۱. اندازه صحیح: هر فرد اندازه پاهای منحصر به فردی دارد و انتخاب کفش با اندازه مناسب بسیار مهم است. پوشیدن هر دو جفت کفش قبل از خرید به شما این امکان را می‌دهد که اندازه دقیق پاهای خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که کفش مورد نظر به طور دقیق روی پاهایتان جا می‌افتد. این کار می‌تواند از خرید کفش با اندازه نامناسب و در نتیجه ایجاد راحتی و مشکلات مربوط به پا جلوگیری کند.

۲. سبک و راحتی: پوشیدن هر دو جفت کفش قبل از خرید به شما این امکان را می‌دهد تا از راحتی و سبک کفش‌ها قبل از خرید آگاه شوید. هر فرد نیازمندی‌های مختلفی درباره راحتی کفش دارد، برخی از افراد ممکن است به سرعت به آن عادت کنند و برخی دیگر نیاز به پشتیبانی بیشتر در قسمت‌های خاص پا داشته باشند. با پوشیدن هر دو جفت کفش قبل از خرید، می‌توانید تجربه راحتی و سبکی که از کفش‌ها به دست می‌آید را ارزیابی کنید و تصمیم درستی برای خرید بگیرید.

برای خرید انواع کفش می‌توانید از فروشگاه کتونی برند دیدن کنید زیرا در فروشگاه ما برای همه نوع سلیقه‌ای با تنوع زیاد کفش و کتونی وجود داره. پس بهتره که این فرصت رو از دست ندید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *