یکی از برندهای بسیار معروف و خوب برند کتونی اسیکس است که در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد. این کفش‌ها برای پیاده‌روی و دویدن بسیار مناسب هستند و از طراحی بسیار زیبایی هم بهره‌مند هستند. یکی از ویژگی‌هایی که این کفش‌ها دارند راحتی بسیار زیاد آن‌ها است. اما چیزی که باعث ایجاد این راحتی شده است استفاده از یک فناوری است که به ژل لایت معروف است. در این مقاله با عنوان آشنایی با فناوری ژل لایت (Gel Lyte) اسیکسسعی داریم مطالبی را برای آشنایی با فناوری ژل لایت با شما در میان بگذاریم. اگر دوست دارید با این فناوری منحصربه‌فرد که مخصوص کمپانی اسیکس است بیشتر آشنا شوید و قصد خرید کتونی مناسب و استانداردی را دارید تا انتهای مقاله در کنار ما بمانید.

ژل لایت چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

اگر بخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم باید به سال ۱۹۸۶ برویم. برای آشنایی با فناوری ژل لایت مرور تاریخ می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در سال ۱۹۸۶ کمپانی اسیکس تصمیم بزرگی گرفت. مدیران کمپانی تصمیم گرفتند تا راحتی کفش‌های خود را ارتقا ببخشند و رسیدن به این هدف کار راحتی نبود. برای مدت زیادی محققان روی تمام لایه‌های به کار رفته در کفش از جمله فوم و اسفنج تحقیق کردند.

در نهایت به ماده‌ای رسیدند که با قرار دادن آن در لایه میانی کفش توانستند به میزان زیادی راحتی کفش‌ مردانه را افزایش دهند. این برند توانست در لایه گذاری کفش‌های اورجینال به سیستم جدیدی دست پیدا کند. آن‌ها توانستند ژل‌‌های سیلیکونی را پیدا کنند که تولید یک کمپانی در کشور ژاپن است. شرکت تولید کننده تایکا نام دارد و ژل تولیدی هم آلفاژل نامیده می‌شود.

نحوه قرارگیری ژل به صورت تزریق در لایه ایوا (EVA) است و عملکرد آن در جذب فشار و ضربات وارده بر پا است. به همین دلیل این لایه در میزان جذب فشار بسیار موثر عمل می‌کند. اما در مورد اینکه نام ژل لایت از کجا آمده است باید گفت شرکت اسیکس با شرکت تایکا قرارداد بست و این محصولات را در هنگام تولید کفش‌های خود به مورد استفاده قرار داد. اولین کتونی اسیکس که در ساخت آن از فناوری ژل لایت استفاده شده است کتونی اسیکس GT-ll بود و میران خرید کتونی برند اسیکس با این کار به میزان زیادی افزایش یافت.

معجزه ژل لایت در کتونی‌های برند اسیکس

وقتی قصد آشنایی با فناوری ژل لایت را دارید باید بدانید که استفاده از این فناوری در اختیار برند اسیکس بوده است و اولین کفش سبک طراحی شده با این فناوری به سال ۱۹۸۷ برمی‌گردد. این خبر در تمام مجله‌های خبری آن زمان منتشر شد و در تمام جوامع ورزشی صحبت از کفش فوق سبک برند اسیکس برای رانینگ بود.

وزن این کفش ۹.۹ انس بود که تا آن زمان تولید چنین کفش سبکی سابقه نداشته است. به همین دلیل نام ژل لایت را روی کتونی گذاشتند. در این کتونی از یک رویه مش استفاده شده بود و در لایه میانی و زیر پاشنه پا آلفا ژل قرار داشت. این کفش در مدل‌های دخترانه و پسرانه طراحی و تولید شد و با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. استفاده از این تکنولوژی در برند اسیکس نهادینه شد و تا امروز هم از این فناوری در تولید کفش‌های برند اسیکس استفاده می‌شود و باعث فزایش میزان خرید کتونی اسیکس شده است.

معجزه ژل لایت در کتونی‌های برند اسیکس

 

اصول کار ژل لایت در کفش‌های برند اسیکس| آشنایی با فناوری ژل لایت

همان طور که گفته شد ژل لایت نیروهای وارد به پا را کاهش می‌دهد. اما چطور می‌تواند این کار را انجام دهد؟ در اصل کاری که لایه ژل لایت انجام می‌دهد این است که نیروهای عمودی وارد شده از طرف زمین هنگام راه رفتن را می‌گیرد و به نیروهای افقی تبدیل می‌کند. به همین دلیل فشار بسیار کمتری به پا وارد می‌شود. این موضوع در دراز مدت خودش را نشان می‌دهد. همچنین در پیاده‌روی‌های طولانی نیز این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود تا کمتر خسته شوید.

برای آشنایی با فناوری ژل لایت باید با مفهوم ژل آشنا شوید. در حقیقت ژل یک ماده سیلیکونی نرم است که در کفش‌های اورجینال برند اسیکس به کار می‌رود. این ماده می‌تواند در هنگام پیاده‌روی یا دویدن از پاهای شما در مقاوم اجسام سخت و یا حتی نوک‌تیز محافظت کند. اگر قصد خرید کتونی را دارید باید به راحتی و روش تولید استاندارد آن اهمیت ویژه‌ای بدهید.

بنر فروشگاه

خرید کتونی استاندارد چه مزایایی دارد؟

ممکن است پیش خودتان فکر کنید که خرید کتونی استاندارد چه مزایایی دارد و چرا باید برای خرید کتونی حتما جنس اورجینال استفاده کنید. در زیر به بیان این مزایا پرداخته‌ایم.

  • راحتی پا
  • عمر طولانی کفش
  • ضربه‌گیر بودن کفه کفش
  • وارد شدن فشار کمتر به مفاصلی مانند زانو و مهره‌های کمری
  • رعایت استانداردهای تولید مطابق با ارگونومی پا
  • استفاده از متریال باکیفیت در تولید
  • دوخت تمیز و طراحی زیبا

وقتی یک ورزشکار یا یک فرد معمولی شروع به دویدن می‌کند فشاری حدود ۳ تا ۴ برابر وزنش به پاهایش وارد می‌شود. یک کفش غیر استاندارد تمام این نیرو را به پاهای دونده وارد می‌کند و باعث درد و خستگی می‌شود. اما یک کفش استاندارد این فشار را خنثی می‌کند و خستگی دونده را در طول دویدن به شدت کاهش می‌دهد.

ویژگی‌های کفش اسیکس و آشنایی با فناوری ژل لایت

ویژگی‌های کفش اسیکس و آشنایی با فناوری ژل لایت

آشنایی با فناوری ژل لایت باعث شده است تا میزان خرید کتونی از این برند به شدت زیاد شود. در بیان ویژگی‌های کفش اسیکس می‌توان گفت این کفش ژاپنی است و دارای مزایای زیادی مانند بهره‌مندی از خواص آنتی‌باکتریال، ضد عرق و ضد بو است. وزن این کفش بسیار سبک است و دوام بسیار بالایی دارد. جنس زیره کفش از لاستیک، ژل و EVA‌ است و برای رویه از مش و چرم استفاده می‌شود و به همین دلیل کیفیت بسیار بالایی دارد.

“همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای نگهداری از کفش و کتونی را مطالعه کنید”

زیره ژل لایت در کفش‌های برند اسیکس

برند ASICS، یکی از برندهای معروف و محبوب در زمینه تولید کفش‌های ورزشی است. در برخی از مدل‌های کفش‌های ASICS، از تکنولوژی “GEL-Lyte” استفاده می‌شود که شامل زیره‌ی ژل لایت می‌شود. این تکنولوژی زیره‌ی ژل لایت، به منظور افزایش راحتی و جذب شوک‌های ضربه در زمان حرکت به کار می‌رود.

زیره‌های ژل لایت در کفش‌های ASICS باعث کاهش فشار بر روی مفاصل و استخوان‌ها و همچنین بهبود پاسخ‌دهی و عملکرد در حین فعالیت‌های ورزشی می‌شوند. این تکنولوژی با ایجاد یک لایه از ژل در قسمت‌های استراتژیک زیره، توانایی جذب ضربه را بهبود می‌بخشد و از اصطکاک زمین با پا راکد کمک می‌کند.

برای خرید کفش‌های ASICS با زیره‌ی ژل لایت، شما می‌توانید به وبسایت رسمی ASICS مراجعه کنید و از طریق آنلاین آنها را سفارش دهید. همچنین می‌توانید به مغازه‌های ورزشی و فروشگاه‌های معتبر حضوری مراجعه کنید تا کفش‌های ASICS با زیره‌ی ژل لایت را در آنجا بیابید و تهیه کنید. در هر صورت، قبل از خرید، از اعتبار و قابلیت بازگشت کالا در صورت نیاز مطمئن شوید.

کلام آخر

خرید کتونی از برند اسیکس موضوعی است که برای علاقه‌مندان به کفش‌های اسپرت و ورزشی بسیار معمول است. این برند از فناوری خاصی در تولید کفش‌هایش استفاده می‌کند و به همین دلیل نسبت به سایر برندها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برای آشنایی با فناوری ژل لایت و خرید کتونی‌های اصل کافی است به سایت کتونی برند مراجعه کنید. انواع مختلف کفش را بینید و با مدل‌های مختلف این برند ژاپنی ‌آشنا شوید. قیمت این کفش‌ها نیز با توجه به کیفیتشان بسیار مناسب است.

برای خرید انواع کفش می‌توانید از فروشگاه کتونی برند دیدن کنید زیرا در فروشگاه ما برای همه نوع سلیقه‌ای با تنوع زیاد کفش و کتونی وجود داره. پس بهتره که این فرصت رو از دست ندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *